Monday 10 December 2012

Don't cry because it's over, smile because it happened :')

Assalamualaikum and salam sejahtera . Hari just nak kongsi satu cerita . Aku happy bila orang yang aku sayang like my family , friends and others ada dengan aku .Tapi bila mereka dah setiap hari ada kekadang aku buat tak tahu jee dan rasa tidak apa yang berlaku . But now some of them dah takde , and baru aku rasa mereka memang aku perlukan . Aku tak tahu kenapa mereka pergi walaupun tiada konteks putus sahabat or talian tetapi sikap mereka aku dapat rasakan yang mereka sudah berjauhan dengan aku . Kata seorang yang bijak "When you love someone , you give them a power to hurt you" And now I feel that . Ya Allah kalau masa mampu berputar kembali aku berjanji akan menghargai mereka . Tapi ia mustahil terjadi and kita kena sedar bahawa kehidupan hari esok lebih penting sebab hari esok itu belum dilalui dan kita masih mampu merungkai sesuatu untuk mejadikan kehidupan ini lebih ceria . I miss everyone that I know in the past and I will miss everyone that I know now . Yaa , kita semua hanya mampu merindui kisah silam kerana ia sudah pergi dan ia adalah saat manis dah terindah . Kayy , sampai di sini dulu and now I need to carry on my life . I never forget all the memories . Nicholas Sparks says “People come, people go – they’ll drift in and out of your life, almost like characters in a favorite book. When you finally close the cover, the characters have told their story and you start up again with another book, complete with new characters and adventures. Then you find yourself focusing on the new ones, not the ones from the past.” Your Loving Blogger , Pie Syafie .