Thursday 8 May 2014

I'm Adult

Assalamualaikum and Hi semua . Kalau dibiarkan kebun terbiar akhirnya lalang akan tumbuh tinggi juga dari kita dan begitulah aku setelah sekian lama tak berblog blog nie akhirnya dah besar , habis sekolah sudah hehe .Such a very long long long time I tak post any story in my blog and suddenly tetiba tangan alih alih nak tengok blog lama dan cubalah try sign in Alhamdulillah still remember my password even I have millions of password nak buat macam mana kan haha its okay . Okay dipendekkan cerita , Now I'm 18 dah besar dah , dah boleh kahwin haha . Alhamdulillah sekarang aku masih menunggu keputusan UPU even dah dapat tawaran lain . EVen result SPM aku amat dikesali tapi mungkin itu rezeki Allah tak mengapa Aku percaya pada rezeki Allah . InsyaAllah suatu hari nanti pasti akan tercapai sebab apabila terkenangkan balik aku menyesal apa yang aku dapat sebab aku rasa aku dah berusaha , tapi ada orang usaha dua kali ganda dari aku tapi dapat sikit daripada aku , Sebab itu lahir jugak rasa bersyukur ini . Rezeki masing masing .  Dulu time sekolah sebok nak habis sekolah tapi bila dah habis kita baru sedar langit tak sentiasa cerah , baru aku tahu betapa sekolah memberi impak yang sangat mendalam . Betul apa , Kita start sekolah sejak dari 5 tahun sampai 17 tahun , jangka masa yang agak panjang . Pernah kita cakap kat diri kita , "aku sayang nak sekolah " . Takkan ? kalau ada yang pernah salute to you geng . "TEMPAT BOSAN"yang menyuruh kita memakai baju putih dan seluar hijau (sekolah harian lah) ada sebenarnya tempat yang mendidik kita , mengasah bakat kita , memberitahu kita info info terkini , memberi peringatan kepada kita dan tak lupa memberi kesan sampingan seperti rotan yang masih meninggalkan kesan haha ,Kita tak pernah fikir sebenarnya masa sekolah benda nie semua . Apabila dah menganggur duduk di rumah setiap hari makan tidur main baru aku perasan , kita mungkin dah kurang mengambil tahu isu semasa kerana sibuk bersosial dia laman sosial . Lagi satu , benda paling paling paling rindu adalah KAWAN SEKOLAH . Kerinduan yang tak boleh diungkap . Hanya Cakera padat di mina yang mampu memainkan semula nostalgia pahit manis bersama kawan kawan di sekolah . The moment we talk each other , bergurau senda , main main dalam kelas , bercakap masa cikgu mengajar , makan masa cikgu pandang depan , tidur letak buku menegak , susun meja rapat rapat buka cerita cerita negara ke cerita mengarut , ponteng kelas , masuk kelas lambat , kena denda satu kelas jalan itik , kena sebat , fly panjat sana sini macam spiderman haha . Ya Allah , please bless all my friends .I miss them . I wish you have your own way to meet me in a top of a mountain Insyallah . When we have a confidence and work hard to persue our passion , monster also will give up on us . Come on mate . I wish all the best to all of you . And thanks to all my teachers yang selama nie mendidik , mengaja , dan memberi bimbingan . Saya minta maaf kalau ada salah silap . I love you all . Insyaallah aku akan tulis blog kalau ada bahan yang boleh dikongsi untuk tatapan dan perkongsian bersama , Jika salah tegurlah kerana setiap teguran itu membawa makna . Tapi kalau cerita berkisah hidup gua tu baca je lah jangan kritik eh eh eh . Nie haa takdok gambar ambillah gambar Instagrammmmm . So Bye Assalamualaikum.

last day went to school

kecik , zuhry , rizo , kucai

boys nigght

GRADUATION


GRADUATION