Sunday 15 March 2015

MasyaAllah Sista

Hari ini aku pergi main bola pakai seluar pendek , aku selmba turun lif dengan semangat jogginglah ke arah padang dengan stokin aku yang panjang , lalu wanita beruniform biru bermuka harimau memandangku dan berkata " adik , kenapa pakai seluar pendek naik sekarang tukar pakai seluar panjang" .

 Allahuakbar seperti aku mendapat satu das tembbakan menuju ke lubok hati . Lalu aku membalas "Terima kasih puan kerana mengingati saya tentang Hukum Allah " aku dengan teruja dan keinsafan menyelubungi hati bergegas menongkah anak tangga kecil ke tingak empat semula untuk menukar pakaian ku.

Aku berjalan kembali ke padang aku memerhatikan ada wanita sahaja beriadah tanpa memakai tudung.  Mungkin bulu kaki aku lagi panjang kud naa dari rambut perempuan tu . Mungkinlah .
Maybe semua polis nie sayangkan lelaki je kud tak nak bagi masuk neraka.

Esok aku pergilah ke surau naik motor dari fakulti berpakaian baju melayu tanpa helmet . Suddenly , a tiger come back again with another  gender . Dengan misainya yang lebat , "helmet mana ?" aku menjawab nak ke surau je tuan . "Tahu tak peraturan U apa ?"

Aku menjawab " tahu tak peraturan Allah apa ? Tu yang jogging tak pakai tudung and seluar ketat macam cover plastik daging kat pasar kenapa tiada sebarang tindakan ?"

Dia terkelu dan melepaskan aku . Aku pun memberi salam dan beredar ,

Kata nabi perempuan itu perhiasan kalaulah perhiasan tidak dicover dan dijaga dengan baik didedah dan dibiarkan mereka , rosaklah perhiasan tu . #Aurat wanita itu bermaruah bukanya murah .

Pie .